مشاوره حقوقی املاک در تهران تلفنی و حضوری

فهرست مطالب

با توجه به ویژه املاک متوجه خواهیم شد که این کلمه جمع ملک بوده که خود نیز دارای دو مفهوم می باشد.

ملک در یک معنا به دارایی و اموال اختصاص داده می شود و در معنای دیگر به زمین و ساختمان؛ که ما هدفمان از املاک، زمین و ساختمان است پس با ما باشید تا در این رابطه مطالبی را ارائه دهیم.

مشاوره حقوقی املاک باید دقت عمل بالایی در مقررات ساخت و ساز داشته باشد تا با تسلط بالا و آگاه بودن به قوانین و قواعد مربوط به زمین و ساختمان و با استفاده از تجارب خود بتواند افراد را به خوبی راهنمایی کند.

از آنجایی که قوانین مربوط به شهرداری- جهاد کشاورزی- زمین شهری و… به طور متداوم در حال تغییر هستند مشاوره حقوقی املاک باید متناسب با آنها دانش و تجربه خود را بالا برده تا با مشاوره درست و قانونی بتواند به افراد مختلف بهترین راه ها را پیشنهاد دهد.

به چه افرادی مشاوره حقوقی می گویند؟

اشخاصی که تحصیلات خود را در رشته حقوق می گذرانند و توانسته اند با مطالعه و بدست آوردن تجارب مختلف به قوانین و مقررات رویه دادگاه تسلط کافی پیدا کنند مشاوره حقوقی می گویند.

اشخاص بسیاری اعم از: دانشجویان و فارغ التحصیلان- کارآموزان وکالت- کارمندان دادگستریها و دادگاه ها- قضات بازنشسته و… مدعی هستند که می توانند یک مشاوره حقوقی خوب باشند اما باید گفت بهترین مشاوره حقوقی کسی است که وکیل پایه یک دادگستری باشد و تمامی قوانین و روند پیش برد یک پرونده را به خوبی بشناسد و سالیان متمادی در دادگاه و مراجع قضایی فعالیت داشته و تجارب مختلفی را کسب نموده باشد.

چرا باید با مشاوره حقوقی املاک مشورت کرد

در حوزه املاک بیشترین اختلافات در قراردادهای پیش فروش ساختمانی انجام می شود با اینکه قانونهایی در این باب به تصویب رسیده است اما متأسفانه هنوز هم هستند افرادی که بدون آگاهی از قوانین و تنظیم کردن قراردادهای ناصحیح سرمایه خود را با خطر روبرو می کنند.

و از جانبی دیگر باتوجه به اینکه قیمت مسکن به صورت چشمگیری در چندسال گذشته افزایش یافته است به همین دلیل بیشتر جرائم مربوط به کلاهبرداری در این بستر صورت می گیرد به این شکل که افراد ناسالم و غیرمعتمد با سوء استفاده از اعتماد مردم مبالغ قابل توجهی را دریافت می کنند؛ این نمونه از دعاوی در دادگاه های کیفری و دادگاه های حقوقی به وفور پیدا می شود.

پس با این شرایط با کمک مشاوره حقوقی املاک می تواند یک خرید امن انجام دهید به این شکل که مشاوره با ارائه اطلاعات کامل از قوانین حقوقی و کیفری بهترین پیشنهاد را به شما می دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید بدون اینکه بعد از تنظیم قرارداد وارد دردسرهای بعدی شوید.

اما اگر بدون اطلاع پیش رفتید و بعد از بستن قرارداد با مشکل روبرو شدید باز هم می توانید با بهره مندی از مشاور حقوقی املاک و مشورت با خبرگان و متخصصان آسانتر و سریعتر به حقوقتان برسید.

آنچه در خصوص قوانین املاک باید بدانید

قوانین مدون داخلی در ارتباط با املاک متأسفانه کامل و جامع نبوده و فقط موادی از قانون ثبت- قانون مدنی و قانون پیش فروش آپارتمان از قوانین مهم این گرایش از حقوق محسوب می شوند.

در رابطه با مالک و مستأجر نیز قوانین بسیاری به تصویب رسیده است که با توجه به این موضوع که منشأ دعاوی طرفین، برای املاک است این قانونها در چهارچوب دعاوی املاک قرارگرفته اند.

یک قانون دیگر نیز وجود دارد که مربوط به اختلاف همسایگان است و آن قانون تملک آپارتمانها بوده که البته به دلیل قدمت در تصویب مورد استفاده قرار نمی گیرد به همین دلیل کمبود قانون جامع در این حوزه محسوس است.

تقسیم بندی دعاوی ملکی

به طورکلی دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از:

دعاوی ملکی کیفری: این نوع دعاوی نیازمند طرح دادخواست کیفری می باشد به عنوان مثال می توان به: دعاوی فروش مال غیر- انتقال منافع مال غیر- کلاهبرداری در خرید و فروش املاک- جعل اسناد- استفاده از سند مجعلول و… اشاره نمود.

دعاوی ملکی حقوقی: بیشترین حجم پرونده حقوقی درمراجع قضایی به این نوع دعاوی اختصاص دارد که عبارت هستند از: فسخ قرارداد- الزام به تنظیم سند رسمی- الزام به تحویل ملک- الزام به فک رهن- ابطال قرارداد.

جرمی در این دعاوی اتفاق نمی افتد و بیشتر مربوط به عدم تعهد طرفین به یکی از شرایط معامله است.

دعاوی ثبتی ملکی: این نوع دعاوی در ارتباط با ثبت اسناد و املاک می باشد؛ دعوی ازقبیل: ابطال سند رسمی مشاعی- ابطال سند مالکیت معارض- افراز ملک و….

این دعاوی در زمان خریدوفروش و یا انتقال سند به وجود می آیند.

معرفی خدماتی که توسط مشاوره حقوقی املاک ارائه می گردند

نظارت بر تنظیم قراردادهای حوزه ملک و مسکن وکیل ملک: تنظیم قرارداها به طور تخصصی انجام می شود که هزینه های گزافی بابت آنها پرداخت می گردد؛ پس حتمأ پیش از تنظیم قرارداد با مشاوره حقوقی املاک مشورت کنید و از آنها در این خصوص کمک بگیرد تا اتفاق ناگواری برایتان پیش نیاید.

مشاوره حقوقی املاک توسط وکیل ملکی: قبل از اینکه وارد حوزه خرید و فروش املاک شوید به منظور جلوگیری از مشکلات فراوان از مشاوره حقوقی و یا وکیل دادگستری کمک بگیرید چرا که با موارد حقوقی و قانونی آشنایی کامل دارند.

استعلام از مراجع ذی صلاح و مشاوره حقوقی ملکی: از موارد عمده ای که باعث اختلافات در قراردادهای ملکی می شود می توان به بحث استعلامهای مربوطه که شامل: دارایی، شهرداری و ثبت می شوند اشاره نمود که مشاوره حقوقی املاک این استعلامات را به طورکامل انجام می دهد.

مراجع داوری توسط وکیل دعاوی ملکی: با مراجعه به مشاوره حقوقی املاک و با تعیین داوران خبره می توانید پروسه طولانی دادرسی قضایی را سریعتر پیش ببرید و درکمترین زمان به حل و فصل و رفع اختلافات حاصله بپردازید.

روش های مختلف انتخاب مشاوره حقوقی املاک

  • مشاوره تلفنی

از راه های آسان برای ارتباط با مشاوره حقوقی املاک مشاوره تلفنی است شما با انتخاب یک وکیل خوب ابتدا با او تماس می گیرید و سؤال کامل خود را با وی مطرح می کنید و درنهایت بهترین پاسخ را دریافت خواهید کرد.

  • مشاوره آنلاین

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه یافتن ابزارهای آنلاین مردم به سمت ارتباطات آنلاین گرایش پیدا کرده اند؛ روشهای مختلفی برای برقراری ارتباط با وکیل آنلاین وجود دارد که عبارت هستند از:

جلسه آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، چت آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، تکمیل فرم طرح سؤال.

  • مشاوره حضوری

بهترین راه به طور یقین برای مشاوره حقوقی به صورت حضوری است چرا که امتیازات بسیاری ازقبیل: مواجهه حضوری با وکیل- بررسی دقیق مدارک- مشاوه کامل و پاسخگویی به همه سؤالات- امکان پذیرش پرونده توسط مشاوره حقوقی املاک وجود دارد.

 

 

 

4.1/5 - (10 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری