بهترین وکیل ارث در تهران

فهرست مطالب

وکیل ارث در تهران

یکی از مسائل و مشکلاتی که هر انسانی ممکن است در طول زندگی خود با آن مواجه شود مسئله ارث و میراث است. در برخی موارد وراث متوفی در مورد تقسیم ارث با هم به مشکل می خورند که باید به یک وکیل مجرب و موفق مراجعه کنند و مشکل خود را با او در میان بگذارند. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد ارث و میراث  و نقش وکیل ارث در تهران در اختیار شما بگذاریم و بهترین وکیل ارث در تهران را به شما معرفی کنیم تا شما در صورتی که نیاز داشته باشید بتوانید به راحتی و کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین وکیل ارث در تهران مراجعه کنید.

معرفی بهترین وکیل ارث در تهران

بهترین وکیل انحصار وراثت و بهترین وکیل ارث در تهران کیست؟

اگر ساکن شهر تهران هستید و در جست و جوی بهترین وکیل ارث و بهترین وکیل برای انحصار وراثت هستید قبل از هر چیز اگر ساکن شرق تهران هستید و درگیر پرونده ارث و میراث و انجصار وراثت شده اید و به وکیل کاربلد و حرفه ای  نیاز دارید کافی است با همکاران ما در گروه وکلای مرکز تماس حاصل کنید

در زیر برای دسترسی سریع تر شما لیست شماره تماس بهترین وکلای ارثی تهران برای شما لیست شده است برای دریفات مشاوره و حل پرونده می توانید در هر ساعت از شبانه روز با متخصصان ما در گروه وکلای مرکز تماس بگیرید.

نام وکیل
شماره تلفن همراه
مهدی مظفری
09121181620
محمد مقصودی
09121181620
حمید میرزایی منفرد
09121181620

بهتر است قبل از اینکه با وکیل ارث در تهران آشنا شویم بدانیم وکیل کیست و ارث چیست؟

به چه کسی وکیل گفته میشود؟

به شخصی که در رشته حقوق تحصیل کرده است و در آزمون وکالت که توسط کانون وکلا یا قوه قضاییه برگزار میشود شرکت کرده و قبول شده و سپس دوره کارآموزی وکالت را با موفقیت سپری کرده باشد وکیل میگویند. کلمه وکیل به معنای جانشین، نماینده است یعنی شخصی که از طرف شخصی دیگر به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مامور میشود.

ارث چیست؟

به اموال و دارایی هایی که از شخص فوت شده به جا مانده و به وراث میرسد ارث میگویند.  زمانی که شخصی فوت میشود، مواردی که باید بررسی شود و مهم است اموال و دارایی های شخص فوت شده است، زیرا سهم الارث افراد با هم فرق میکند و در بعضی مواقع برخی افراد میخواهند مانع رسیدن ارث به افراد ذی حق شوند.

وراث چه کسانی هستند؟

چه اشخاصی وارث محسوب میشوند؟

فرزند، همسر، نوه،  خواهر و برادر و پدربزرگ و مادر بزرگ و فرزندان خواهر و برادر.  در بعضی موارد جز پدر، مادر و همسر و فرزند شخص متوفی به شخص دیگری ارث نمی رسد و در برخی موارد به پدر بزرگ و مادر بزرگ،  خواهر و برادر،  عمو و دایی،  خاله و عمه و حتی فرزندان خواهر و برادر نیز ارث میرسد.

حال که با وکیل،  ارث و وراث آشنا شدیم بهتر است بدانیم به چه شخصی وکیل ارث می گویند؟

وکیل ارث کیست؟

وکیل ارث کسی است که به قوانین امور حسبی، طبقات مختلف ارثی،  شرایط محرومیت از ارث، مراحم تقسیم ارث، ارث زن و شوهر و سایر موارد مربوطه مسلط باشد.  موضوع ارث و میراث یکی از موضوعات مهم و پیچیده است.

وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه ارث تخصص و تجربه بالایی داشته باشد میتواند بهترین انتخاب برای وکالت ارثی باشد. وکیل ارث میتواند کلیه خدماتی که مربوط به انحصار وراثت و تقسیم ترکه است و کارهایی که مربوط به مال و اموال متوفی است را مورد بررسی قرار دهد و انجام دهد.

اگر  ساکن تهران هستید و در جستجوی بهترین وکیل ارث هستید ما به شما گروه وکلای مرکز،  بهترین وکیل ارث در تهران را معرفی می کنیم . گروه وکلای مرکز با سابقه چندین ساله در حل پرونده های ارثی و حقوقی بهترین انتخاب برای پرونده های ارثی خواهد بود.

  • ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰
  • ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۴

طبقات ارث

طبقات سهم الارث را میتواند به سه دسته تقسیم کرد:

۱)طبقه اول شامل پدر،  مادر و فرزندان متوفی میشود.  در صورتی که فرزندان شخص متکفی فوت شده باشند نوه ها نیز در این طبقه قرار میگیرند و ارث میبرند.

۲)طبقه دوم پدر بزرگ و مادر بزرگ و خواهر و برادر و اگه خواهران و برادران شخص متوفی  فوت شده باشند فرزندان خواهر و برادر در این طبقه قرار میگیرند.

۳) طبقه سوم شامل عمو، عمه و خاله،دایی میشود،  در صورت فوت همه ی اینها فرزندان آنان در این طبقه جای میگیرند.

نکته ی قابل توجه اینجاست که اگه یکی از افراد طبقه اول زنده باشد به هیچ کدام از افراد طبقه ی دوم و سوم ارثی نمیرسد.

بهترین وکیل ارث در تهران و سهم الارث
بهترین وکیل ارث در تهران و سهم الارث

سهم الارث همسر متوفی

همسر متوفی در هر شرایطی سهم ارث آن محفوظ است فرقی نمیکند که افراد طبقه اول ارث میبرند یا دوم و یا سوم؛ سهم الارث زن از همسرش در صورت داشتن فرزند یک هشتم و در صورت نداشتن فرزند یک چهارم است. اگر مرد فوت شده هیچ وارث دیگری جز همسرش نداشته باشد زن تنها یک چهارم ارث همسرش به او تعلق میگیرد و بقیه ی اموال به عنوان اموال بلا وارث معرفی میشود؛

در صورتی که مرد چند زن داشته باشد ارث بین آنها به صورت یک هشتم یا یک چهارم به طور مساوی تقسیم میشود.

سهم الارث شوهر متوفی

شوهر متوفی نیز بعد از مرگ زنش از اموال او ارث میبرد؛ اگر زن فرزندی داشته باشد یک چهارم اموالش به شوهر و اگر فرزندی نداشته باشد یک دوم اموال به شوهرش میرسد،  در صورت نداشتن هیچگونه وارث دیگری ( مثل پدر، مادر، خواهر، برادر،  عمه، دایی، خاله، عمو و فرزندان همه ی اینها) تمام اموالش به شوهرش میرسد.

به چه اشخاصی ارث تعلق نمیگیرد؟

۱)قتل عمد:  شخصی که مورث خود را به قتل رساند از ارث محروم میشود و ارثی به آن تعلق نمیگیرد.

۲) کافر: کافر از مسلمان ارث نمی برد ولی مسلمان از کافر ارث می برد، اگر در بین ورثه کافر فوت شده مسلمانی باشد وراثی که کافر هستند هیچگونه ارثی نمی برند و تمام ارث به ورثه مسلمان میرسد.

۳)زنازادگی: درصورتی که زنا انجام شود و فرزندی به وجود آید فرزند هیچگونه سهم الارثی از پدر یا مادر خود نمی تواند دریافت کند و همچنین  پدر و مادر نیز وارث فرزند محسوب نمی شوند.

    گواهی انحصار وراثت چیست؟

به لیستی که در آن نام و تعداد ورثه متوفی و تمامی اموال متوفی ذکر شده توسط دفاتر اسناد رسمی تایید شده گواهی انحصار وراثت می گویند.  مراحل تقسیم ارث و دریافت گواهی انحصار وراثت طی هفت مرحله انجام میگیرد:

۱) اولین قدم توسط وراث متوفی برداشته میشود و آن هم گرفتن گواهی انحصار وراثت از شورای حل اختلاف است.

۲) برای دریافت گواهی انحصار وراثت هر کدام از وراث میتوانند به طور جداگانه درخواست تقسیم ارث کنند

۳) وکیل ارث برای دریافت گواهی انحصار وراثت به مداری نیاز دارد که باید توسط فرد درخواست کننده به مراجع صالح تحویل داده شود.

۴) باید در درخواست صدور انحصار وراثت تمام اموال ذکر شود و محدود یا نامحدود بودن اموال نیز مشخص باشد.

۵) مدارک شناسایی متوفی ، گواهی فوت متوفی،در صورت متاهل بودن متوفی داشتن عقد نامه،  مدارک شناسایی ورثه متوفی، تنظیم استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی،  تمام مدارکی است که باید به مراجع صالح تحویل دهد.

۷) در ادامه مراحل تقسیم ارث، شورای حل اختلاف بعد از دریافت درخواست گواهی انحصار وراثت، مطابق با قوانین امور حسبی، درخواست ورثه متقاضی را یک نوبت در یک روزنامه محلی آگهی می‌کند.

در صورتی که طی یک ماه هیچ گونه اعتراض یا شکایتی در این مورد نشود، شورا اقدام به صدور گواهی می‌کند.

بهترین وکیل ارث در تهران

بهترین وکیل ارث در تهران باید به تمامی امور ارث تسلط داشته باشد و مراحل قانونی آن را کامل بلد باشد. یک وکیل ارث موفق و مجرب دارای سوابق درخشان بسیار بالایی است و سابقه موفقیت در پرونده های ارثی را دارد.

وکیل ارثی در تهران تمامی مراحل و دوره های حقوقی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و تمام تلاش خود را برای رساندن موکل خود به اهدافش را می کند تا موکلش را به حق و حقوقی که از او گرفته شده است برساند.بهترین وکیل ارث در تهران باید علاوه بر تجربه و  موفقیت،  اخلاق و رفتار خیلی خوبی داشته باشد و نحوه رفتار و ارتباط با مردم و موکل خود را بداند تا افرادی که به او مراجعه میکنند بتواند راحت ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را بیان کنند.

در نتیجه بهترین وکیل ارثی در تهران کسی است که اعتماد مردم را جلب کرده و بهترین راهکار ها و خدمات وکالتی را به مردم ارائه کند.

اگر  ساکن تهران هستید و در جستجوی بهترین وکیل ارثی هستید ما به شما گروه وکلای مرکز،  بهترین وکیل ارث در تهران را معرفی می کنیم . گروه وکلای مرکز با سابقه چندین ساله در حل پرونده های ارثی و حقوقی بهترین انتخاب برای پرونده های ارثی خواهد بود.

  • ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰
  • ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۴
5/5 - (1 امتیاز)

14 دیدگاه دربارهٔ «بهترین وکیل ارث در تهران»

  1. سلام یک منزل و یه چهار دیواری از مادر بزرگم به مادرم و داییم به ارث رسیده که داییم در ۲۰ سال قبل کاغذ نوشته یک خانه به آقای فلانی فروختم وامضای مادرم نیست
    و همون چهار دیواری و منزل همه در کنار هم هستند و دادگاه میخاد بیاد تفکیک کنه و قسمت مادر منو سوا کنه
    حالا داییم اومده میگه که مادرت بیاد بنامم بزنه
    و مادرم فقط خانه رو فروخته به داییم چهار دیواری مونده که داییم میگه همه ملک رو خریدم

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام .مادرتون تا زمانی که حق شون رو کامل نگرفتن چیزی رو امضا نزنن. در صورتی که برای حل پرونده های ارث به همراهی و مشاوره وکیل ارث نیاز دارید می توانید با وکلای ارث مجموعه گروه وکلای مرکز کمک بگیرید۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰ *** ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۵

  2. سلام
    خسته نباشید
    ما ارث پدری را تقسیم کردیم
    ۱۶ سال پیش به هم رضایت دادیم که کل اموال و حیاط و زمین های زراعی به طور مساوی تقسیم شده است و برگه تقسیم رو امضا و انگشت زدیم

    ولی باغ و حیاط رو تقسیم نکردیم کلا تو تقسیم نامه نیست برای حیاط و باغ هنوز سند نگرفتن برادرام ولی برادرام استفاده می کنن
    الان من مدارک از قبیل فیش آب و برق و استشهادیه محلی جمع کردم که نشون میده برای پدر مرحومم بوده آیا می تونیم
    دادخواست تقسیم باغ و حیاط رو بدم
    به این علت که مساوی نبوده و کل اموال تقسیم نشده

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام مگر انحصار وراثت انجام نشده؟در صورتی که برای حل پرونده های ارث به همراهی و مشاوره وکیل ارث نیاز دارید می توانید با وکلای ارث مجموعه گروه وکلای مرکز کمک بگیرید۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰ *** ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۵

  3. وکیل پایه یک دادگستری

    سلام .بله
    و بعدش خانم یه اظهارنامه بفرستن مهلت بدن به آقا که واسش منزل تهیه کنه اگر نکرد شکایت کنه
    تا زوج نره تمکین شکایت کنه .اون موقع زوج باید مسکن فراهم کنه و نفقه پرداخت کنه وگرنه ترک انفاق میگیرید و از این طریق زوجه میتونه طلاق بگیره

  4. سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت وکلای محترم گروه وکلای مرکز ببخشید که وقتتون رو میگیرم من سوالی در مورد ارث و میراث داشتم من پدرم یه خانه پدری و چند هکتار زمین کشاورزی با برادر و خواهراش دارن که در حال حاضر همشون فوت شدن و این خونه رو پدر من با عموم توافق کرده بودن تا زمانی که زنده هست داخلش زندگی کنه و وقتی فوت شد تقسیم بشه بین ورثه الان ۱ ساله که عموم فوت شده و پدرم هم ۴ ماه پیش به رحمت خدا رفتن و خواهراش خیلی سال پیش فوت شدن الان ما حقمون رو از خانه پدریمون میخوایم ولی ورثه عموم میگن همش مال ماست و قبل فوت پدرم هم یه اظهار نامه تنظیم کردیم و جواب ندادن اینم بگم ما تو یه استانیم ولی شهرستانامون جداس و خونه در اون شهرستانیه که اونا زندگی میکنن الان ما باید کوجا بریم شکایت کنیم.

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام سلامت باشین
      شما دادخواست تقسیم ترکه تهیه و از طریق دفتر خدمات قضایی به شهری که ارثیه وجود دارد ارسال کنید، هر زمان از دادگاه آنجا برایتان ابلاغ آمد ، بروید حاضر شوید.
      برای دادخواست مدارکی نظیر گواهی حصر وراثت سایر وراث هم لازم است…توصیه می کنم از یکی از همکاران وکیل بخواهید برایتان دادخواست تهیه کند سپس تحویل دفتر خدمات قضایی بدهید.

  5. سلام برادر زاده من تو خیابان به من گفت چندنامه امضا کن بریم کارهای انحصار وراثت رو انجام بدیم حالا که فهمیدم نامه فروش سهم الارث خودم رو گرفته بدون دادن هیچ مبلغی و یه توافق نامه اموال پدری رو هم امضا گرفته درضمن بین ورثه فرد محجور هم بوده وبنده قیم برادرم هستم آیا میشه این امضاها رو باطل کرد؟

  6. سلام وقت بخیر من به وکیل ملکی نیاز دارم. یه خونه قدیمی که در حال بازسازی بود خریداری کردیم شخص فروشنده موقع فروختن گفت عقب نشینی۲۰سانتی متر داره همش الان که چند ماه از معامله گذشته از طریق نقشه متوجه شدیم متراژ زمین کمتر از متراژ مشخص شده در قولنامه هستش و عقب نشینی هم تقریبا یک سوم ملک عقب نشینی داره الان چطوری باید شکایت کنم بتونم خسارت بگیرم

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام ابتدا یه اظهارنامه واسشون بفرستید اگر توافق نکردن اون موقع دادخواست مطالبه قیمت کسری مساحت رو بدید در صورتی که ساکن شهر تهران هستید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت از وکیل دعاوی ملکی با شماره ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰ *** ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۵ تماس بگیرید تا شما را در حل پرونده های ملکی یاری کنند

  7. سلام
    خسته نباشید
    ما ارث پدری را تقسیم کردیم
    ۱۶ سال پیش به هم رضایت دادیم که کل اموال و حیاط و زمین های زراعی به طور مساوی تقسیم شده است و برگه تقسیم رو امضا و انگشت زدیم

    ولی باغ و حیاط رو تقسیم نکردیم کلا تو تقسیم نامه نیست برای حیاط و باغ هنوز سند نگرفتن برادرام ولی برادرام استفاده می کنن
    الان من مدارک از قبیل فیش آب و برق و استشهادیه محلی جمع کردم که نشون میده برای پدر مرحومم بوده آیا می تونیم
    دادخواست تقسیم باغ و حیاط رو بدم
    به این علت که مساوی نبوده و کل اموال تقسیم نشده

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام مگر انحصار وراثت انجام نشده؟
      در صورتی که ساکن شهر تهران هستید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت از وکیل ارثی در تهران با شماره ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰ *** ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۵ تماس بگیرید تا شما را در حل پرونده های مربوط به ارث و میراث راهنمایی و یاری کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری