وکیل سرقفلی در تهران

وکیل سرقفلی در تهران، وکیل پایه یک دادگستری است که پرونده ها و دعاوی که مربوط به مالک ملیک تجاری و مستاجر پیش می آید را حل می کند.

در این مقاله به طور کامل به توضیحاتی در مورد وکیل سرقفلی و وظایف آن می پردازیم. 

 

وکیل سرقفلی در تهران

وکیل سر قفلی در تهران و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

همه ی ما با وکیل آشنایی داریم؛ چه اندک چه زیاد میدانیم وکیل کیست و وظیفا آن چیست. حق وکالت حیطه های مختلفی دارد؛ مثل وکیل مالیاتی، وکیل ارث، وکیل جنایی و وکیل سر قفلی و…

وکیل مالیاتی همانطور که از نامش پیداست وظیه اش در حیطه مالیات است؛ وکیل ارث در حیطه ارث و میراث تخصص دارد؛ وکیل جنایی در مورد موضوعاتی مثل قتل و جنایت و قاتل و مقتول پژوهش میکنند و وظیفه اش رسیدگی به اینگونه پرونده هایی است؛ اما وکیل سر قفلی که شاید اکثر مردم نداند یعنی چه و وظیفه وکیل سر قفلی چیست؟

ما در این مقاله سعی. داریم تا به معرفی وکیل سر قفلی و وظایف آن بپردازیم و  به شما بهترین وکیل سر قفلی در تهران را معرفی کنیم پس تاانتهای مقاله همراه ما باشید.

در مرحله اول باید بدانیم خود کلمه سرقفلی یعنی چه؟

سرقفلی یعنی چه؟

یکی از حقوقی که بین کسبه و تجار رایج است حق سر قفلی است. اگر بخواهیم حق سر قفلی را ساده بیان کنیم باید بگوییم به حق و امتیازی که مستاجر در محل تجارت خود با پرداخت مبلغی تحت عنوان سر قفلی در ابتدای اجاره و پرداخت ناچیزی به صورت ماهیانه به دست می آورد حق سر قفلی می گویند. سر قفلی به معنای حق مالکیت موقت با شرایط خاص در محل کسب و کار است که این حق قابل انتقال و اجاره است.

فرق بین حق سر قفلی و حق مالکیت چیست؟

در ابتدای اجاره مستاجر ملک تجاری برای داشتن حق سرقفلی باید مبلغی به صورت توافقی به مالک اصلی بپردازد و مبلغ کمی را به صورت ماهانه به عنوان اجاره بهای سر قفلی با عقد قرار داد به مالک ملک بپردازد تا مالک اصلی دچار مشکلاتی مثل ادعای مالکیت ملک از سوی مستاجر نشود.

حق مالکیت حق تمام و کمال یک شخص نسبت به یک مال است. مالک به دلیل داشتن حق مالکیت میتواند هر نوع تصرفی در ملک خود انجام دهد البته بجز موارد عیر قانونی. حق مالکیت در مورد هر چیزی صدق میکند اما حق سر قفلی فقط مخصوص ملک تجاری است.

مشاوره از وکیل سرقفلی در تهران

اگر  ساکن تهران هستید و در جستجوی بهترین وکیل سرقفلی هستید ما به شما بهترین وکیل سرقفلی در تهران را معرفی می کنیم . گروه وکلای مرکز با سابقه چندین ساله در حل پرونده های ملکی و سرقفلی  انتخاب برای حل مشکلات مربوط به حق سرقفلی خواهد بود.

  • ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰
  • ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۴

از بین رفتن حق سرقفلی

عدم آگاهی از عوامل ایجاد یا منع حق سرقفلی باعث می شود مالک یا مستاجر خسارات مالی ببیند. حق سر قفلی طی توافقی بین مالک و مستاجر ایجاد می شود. باوقوع یکی از موارد زیر حق سر قفلی از بین میرود:

  1. تعییر شغل توافق شده با مالک « اگر مستاجر تعییر شغل دهد حق سر قفلی از او سلب میشود» اگر مستاجر حق مالکیت را به شخص دیگر انتقال دهد یا ملک را اجاره دهد در صورتی که مالک اصلی راضی نباشد یا از این اتفاق خبر نداشته باشد حق سر قفلی از مستاجر گرفته میشود در نیتجه اگرقرار باشد مستاجر حق سر قفلی خود را انتقال یا ملک را اجاره دهد باید از مالک اصلی اجازه بگیرد.
  2. پرداخت نکردن اجاره بها توسط مستاجر تا ده روز بعد از موعود نیز یکی از مواردی است که مانع داشتن حق سر قفلی مستاجر میشود.
  3. تعییر ملک به دست مستاجر درصورتی که به اصل بنا اسیب بزند نیز باعث سلب حق سر قفلی از مستاجر میشود.

مقالات و سوالات در رابطه با حق سرقفلی

بهترین وکیل در تهران

به دنبال بهترین وکیل در تهران هستید؟ چگونه بهترین وکیل را برای پرونده خوب انتخاب کنید؟ هر زمان که برای فردی مشکل حقوقی پیش بیاید،

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (21 امتیاز)
پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری