وکیل جرایم پزشکی در تهران

وکیل جرایم پزشکی

فهرست مطالب

وکیل جرایم پزشکی در تهران

قبل از هر چیز اگر ساکن شهر تهران هستید و درگیر پرونده جرایم پزشکی شده اید و به وکیل کاربلد و حرفه ای در زمینه وکلایت جرایم پزشکی نیاز دارید کافی است با همکاران ما در گروه وکلای مرکز تماس حاصل کنید

در زیر لیست شماره تماس بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران برای شما لیست شده است.

نام وکیل
شماره تلفن همراه
مهدی مظفری
۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰
محمد مقصودی
۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰
حمید میرزایی منفرد
۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰

وکیل جرایم پزشکی به چه معناست؟

وکیل جرایم پزشکی به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که به طور اختصاصی در زمینه جرایم پزشکی و شکایت از پزشکان و وکیل دیه کار می کند.

وکیل پایه یک به فردی گفته می شود که دارای پروانه وکالت است و به عنوان عضوی از کانون وکلای دادگستری، دفاع از حق افراد حقیقی یا حقوقی را بر عهده می گیرد و بر اساس اسناد و مدارک به دادگاه ادله قانونی ارائه می دهد.

انتخاب وکیل جرایم پزشکی از طرف هر شخص به صورت آزادانه انتخاب می شود و هر شخص می تواند با تنظیم یک قرارداد و امضای وکالت نامه، وکیل خود را انتخاب کند.

موکل باید در ازای خدماتی که وکیل به موکل ارائه می دهد و همچنین مواردی از قبیل آگهی، کپی ، تیپ، کارشناسی، تماس های تلفنی و … هزینه هایی که از جانب وکیل مشخص می شود را پرداخت نماید.

وکالت دارای تخصص های مختلفی از جمله پزشکی، خانوادگی، مهندسی و … است و ما در این مقاله در مورد وکیل جرایم پزشکی صحبت خواهیم کرد.

 

جرایم پزشکی شامل چه مواردی می شود؟

به کلیه فعالیت های که جرم شناخته می شوند و به دست پزشکان و پیراپزشکان انجام می شوند، جرایم پزشکی گفته می شود.

زمانی که یک پزشک تصمیم به فعالیت می گیرد و قصد ارائه خدمات درمانی به بیماران را دارد باید بداند که در برابر افراد متعهد است تا برای درمانشان از تمام استعدادها و توانایی های خود استفاده کند تا بیمار را با بهترین روش درمان کند.

در این میان ممکن است پزشکی کار خود را به درستی انجام ندهد و در این زمینه سهل انگاری کند یا به واسطه تشخیص نادرست خود آسیب های جدی و جبران ناپذیری به افراد وارد نماید که یا سبب نقص عضو یا مرگ بیماران گردد. به همین منظور در همین مقاله به توضیحاتی در مورد وکیل جرایم پزشکی در تهران  خواهیم پرداخت.

این اتفاقات گاهی ممکن است به صورت سهوی و گاهی نیز عمدا از جانب پزشک رخ دهد. در هر صورت چنانچه شخصی از خطاهای پزشکی آسیب دیده باشد می تواند با تنظیم یک دادخواست و ارائه آن به دادگاه از پزشک شکایت کند.

خطاهای پزشکی ممکن مشکلاتی سطحی یا دائمی ایجاد کنند و حتی اگر در قانون غیر عمد شناخته شوند هم مطابق با قوانین خاص با آن ها برخورد می شود.

همان طور که می دانید وکیل شخصی است که به جای شخص دیگر که موکل نامیده می شود، اقداماتی انجام می دهد. این مقاله به تعریف وکیل جرایم پزشکی اختصاص دارد که پس از بیان توضیحاتی به آن خواهیم رسید.

هر فرد به دو شکل می تواند به فرد دیگر برای انجام کارهایی وکالت دهد. در نوع اول وکالت از طریق سند عادی یا سند رسمی واگذار می گردد و به وسیله آن وکیل می تواند از این واگذاری برای انجام کارهای اداری یا معامله های مختلف استفاده کند.

در نوع دیگر وکالت نامه در دفترهای اسناد رسمی تنظیم می شود اما در این شیوه برای فرد حقوقی یا حقیقی امکان مراجعه مستقیم به دادسرا و دادگاه وجود ندارد اما می توان در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را اضافه نمود.

وکیل جرایم پزشکی چگونه از یک پزشک شکایت می کند؟

در قانون جرایم را به دو دسته تقسیم بندی می کنند و این دسته ها شامل جرایم غیر قابل گذشت و قابل گذشت تقسیم می شوند که جرایم پزشکی را می توان در دسته قابل گذشت دانست.

روند  پیگیری جرم پزشک از زمانی که بیمار از او شکایت می کند آغاز شده و به محض اینکه بیمار از شکایت منصرف شود این روند خاتمه می یابد. بیشتر پزشکان در زمانی که شخصی از آن ها شکایت می کند برای اینکه سوابقشان خدشه دار نشود تلاش می کنند تا با پرداخت مبالغی بیشتر از دیه او را از شکایت منصرف کنند.

اما توجه به این نکته واجب است که ادامه روند شکایت باعث می شود افراد دیگر از سوابق پزشک مطلع شوند و در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشند.

به منظور به سرانجام رسیدن شکایت، ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از یک وکیل جرایم پزشکی کمک بگیرید.

خود بیمار یا نماینده قانونی او نیز می تواند به صورت مستقیم از پزشک شکایت کند اما به دلیل اینکه شکایت از پزشک روندی پیچیده است برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به قوانین تسلط بالایی داشته باشید و به همین دلیل یک وکیل جرایم پزشکی گزینه مناسبی است.

رسیدگی به تخلفات پزشکی

پرونده های مربوط به جرایم پزشکی در دادسرای خاصی بررسی می شوند که بازرسان و دادیارهای آن نیزدر مقطع دکترای طب تحصیل کرده اند و همین مسئله سبب می گردد تا پرونده ها هم از منظر ماهیت و هم از منظر حقوقی مورد بررسی قرار بگیرند.

بر اساس اینکه پرونده دارای چه میزان از جرایم است به بازپرسی یا دادیاری ارجاع داده می شود و اگر جرم از نظر قانونی وسعت زیادی نداشته باشد و خیلی بزرگ نباشد در همان دادیاری به آن رسیدگی و حل و فصل می شود.

در برخی از پرونده ها امکان سازش وجود دارد و در این شرایط دادخواست را به شورای حل اختلاف ارائه می دهند تا در همان جا به موضوع رسیدگی شود اما در پرونده هایی که امکان سازش وجود نخواهد داشت، وکیل جرایم پزشکی از همان ابتدا پرونده را در دادسرا پیگیری می کند و فرد باید دلایل خود را برای شکایت ارائه دهد و در این مرحله چنانچه قاضی شکایت را صحیح بداند، پرونده را به کمیسیون پزشکی ارجاع خواهد داد.

مرحله بعدی مراجعه بیمار به کمیسیون پزشکی است که در این مرحله مطابق با شکایت بیمار برای او یک وقت تعیین می شود تا به کمیسیون پزشکی مراجعه نماید و توسط پزشکان معتمد ویزیت و بررسی شود.

پزشک معتمد پس از بررسی های لازم نظر خود را به بازپرس یا دادیار اعلام می کند و بعد نتیجه آن از سمت مرجع ذیربط به شما ابلاغ می شود.

پس از ارسال ابلاغیه طرفین ۷ روز فرصت دارند تا نسبت به نتیجه ابلاغیه اعتراض کنند و آن را به ثبت برسانند. چنانچه اعتراض بارها تکرار شود و نتیجه مشابه باشد، روند پرونده را پیچیده می کند.

ممکن است پس از آن که نظرات کارشناسی اعلام می شود، هیچ اعتراضی صورت نگیرد در این صورت بازپرس پرونده یک جلسه بازپرسی در نظر می گیرد تا پزشک بتواند در آن جلسه دلیل های خود را بیان کند و اگر این اتفاق نیفتد پرونده را به دادگاه صالح می فرستند.

طی کردن تمامی این مراحل ممکن است برای بیمار دشوار باشد و حتی به دلیل آشنا نبودن با مراحل و روند قانونی شاید به درستی پیش نرود، اما چنانچه کار را به وکیل جرایم پزشکی بسپارید دیگر نیازی نیست در هیچ مرحله ای از کار به صورت حضوری مراجعه کنید و می توانید از پیشرفت کار خود اطمینان خاطر داشته باشید.

بررسی هزینه های جرایم پزشکی

نمی توان برای روند پیگیری پرونده و حتی  دستمزد وکیل جرایم پزشکی مبلغ خاصی را اعلام کرد زیرا به موارد زیادی بستگی دارد.

مثلا باید در نظر بگیریم که پرونده در چه مرحله ای به وکیل جرایم پزشکی سپرده می شود و یا میزان آسیب دیدگی موکل چقدر است. مقدار هزینه حتی به گواهی پزشکی قانونی نیز بستگی دارد.

اما پیش از هر اقدامی می توانید به صورت حدودی از طریق وکیل مد نظر خود از هزینه ها اطلاع پیدا کنید.

چه مرجعی به جرایم پزشکی رسیدگی می کند؟

بسته به این که روند پیگیری پرونده در چه مرحله ای باشد، مرجع رسیدگی به آن نیز متفاوت خواهد بود اما به طور کلی دو مرجع مهم در زمینه رسیدگی به جرایم پزشکی شامل شورای حل اختلاف و دادسرای مختص به جرایم پزشکی است.

همچنین دادگاه صالح و دادگاه جرایم پزشکی نیز دو مرجع مهم دیگر در رسیدگی به شکایت  علیه پزشکان است. چنانچه از وکیل جرایم پزشکی خود بخواهید، نکات مهم در این رابطه را برایتان شرح خواهد داد.

مدارک مورد نیاز در شکایت از پزشکان

برای شکایت از پزشک خود به مدارکی مانند پرونده پزشکی و نسخه داروها نیاز دارید و اگر تحت عمل جراحی قرار گرفته اید هم باید مدارک مربوط به آن و بستری شدن در کلینیک را به شکایت خود ضمیمه کنید.

اگر در زمینه عمل های زیبایی از پزشکتان شکایت دارید لازم است تمامی عکس های قبل و بعد از جراحی و عکس های رادیولوژی و سونوگرافی، اسکن و آزمایشاتی که انجام داده اید را هم ارائه دهید. در این مورد نگران نباشید چون وکیل جرایم پزشکی تمام نکات و مدارک مورد نیاز را برایتان توضیح خواهد داد.

مزایای سپردن پرونده به وکیل جرایم پزشکی

گاهی خسارات و مشکلات پیش آمده برای بیمار ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و در آینده خودشان را نشان دهند، تشکیل دادن پرونده کمک می کند که بتوانید این مسائل را پیگیری و اثبات کنید.

مورد بعدی اینکه شکایت ها روی سابقه پزشکان تاثیرگذارند و ممکن است در انتخاب افراد دخیل باشند.

قرارداد بین پزشک و بیمار باید به درستی تنظیم شود و این کار را وکیل جرایم پزشکی انجام خواهد داد و کمک می کند بتوانید در آینده مشکلات پیش آمده را پیگیری کنید.

اگر در قرارداد تنظیم شده بین بیمار و پزشک از کلمه رضایت استفاده شده است، برای پزشک مسئولیت بیشتری ایجاد می کند.

وکیل جرایم پزشکی به شما توضیح خواهد داد که روند پیگیری شکایت های پزشکی زمان زیادی می خواهد اما لازم نیست وضعیت بیمار در همان حالت باقی بمانند و در همان جلسه اول بازپرسی، عکسبرداری های لازم انجام خواهد شد و مطابق با آن ها در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

انواع قصور پزشکی

خطاها ممکن است به صورت عمدی یا سهوی انجام شده باشد و در هر صورت پزشک مقصر است اما اگر ثابت شود پزشک تمام تلاش خود را برای بیمار انجام داده اما نتیجه خوبی حاصل نشده باشد، مسئله قصور پزشکی شناخته می شود.

پزشکان تمام تلاش خود را می کنند که رای پرونده قصور پزشکی باشد اما وکیل جرایم پزشکی می تواند مسیر پرونده را از راه قانونی به نفع بیمار پی ببرد.

پزشک زیبایی

شکایت از پزشک زیبایی برای جراحی نیز امکان پذیر است و این مورد تنها شامل دیه نمی شود بلکه در تمام تعهدات پزشکی، پزشک نسبت به وظایف و کارهای خود مسئول است و در صورت کوتاهی باید پاسخگو باشد.

عواملی از قبیل اینکه پزشک انجام عمل های جراحی را به دستیار خود بسپارد و یا بعد از آن که عمل را انجام داد بیمار را پشتیبانی نکند و پاسخگوی او نباشد، می توانید با کمک گرفتن از وکیل جرایم پزشکی از پزشک خود شکایت کنید.

اگر بخواهیم این مسئله را با ذکر یک مثال روشن تر کنیم به عمل پروتز سینه اشاره می کنیم که اگر پزشک در انجام این جراحی از برندی غیر از آن چه که به شما گفته استفاده کند، می توانید از جراح شکایت کنید و او باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشد.

در تمام مراحل اگر یک وکیل جرایم پزشکی در کنارتان باشد، به شما کمک می کند تا با طی کوتاه ترین و بهترین مسیر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

گرفتن دیه از پزشک

همان طور که گفته شد روند پیگیری پرونده های جرایم پزشکی ممکن است بسیار زمان بر باشد و گاهی تا دو سال نیز ادامه پیدا کند. اما نگران نباشید چرا که پرداخت دیه بر حسب نرخ روز انجام می شود و چنانچه شکایت شما در سال های گذشته انجام گرفته و امروز رای به پرداخت دیه از جانب مرجع ذیصلاح صادر شده، پزشک موظف است بر اساس دیه حال حاضر، مبلغ را پرداخت کند. در تمامی این مراحل یک وکیل جرایم پزشکی کاربلد می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

قصور پزشکی تحت چه شرایطی محرز می شود؟

می توان گفت قصور پزشکی دارای شرایطی خلاف بر اصل است. یعنی فردی که از یک پزشک شکایت می کند باید بتواند با دلایل محکم و محکمه پسند کوتاهی پزشک را ثابت کند.

بنابراین بیمار باید تمام مدارک پزشکی خود شامل عکس های قبل و بعد از جراحی و .. را به رویت دادگاه برساند تا روند پرونده به درستی پیش برود و مقام قضایی با توجه به ادله و مدارک موجود میزان قصور پزشک را تعیین کند و برای او پرداخت خسارت به بیمار یا تنبیه را در نظر بگیرد.

تا اینجای متن با مطالب زیادی در مورد وکیل جرایم پزشکی ، وکیل دادگستری، نمونه های جرایم پزشکی و … آشنا شدید. در بخش بعدی قصد داریم به تعدادی از پرسش های متداول پاسخ دهیم.

پیشنهاد می کنیم ادامه متن را نیز با دقت بخوانید، شاید به جواب بسیاری از پرسش های خود در زمینه وکیل جرایم پزشکی و … برسید.

دسته بندی مسئولیت های پزشکی

  1. مسئولیت از منظر اخلاق و قانون
  2. مسئولیت های که در قرارداد و خارج از آن برعهده پزشک است.
  3. مسئولیت مدنی و جزایی

مسئولیت های اخلاقی و قانونی پزشک چه تفاوتی دارند؟

مسئولیت های پزشکی به وجدان هر فرد مربوط می شود اما مسئولیت های قانونی را قانون برای پزشک تعیین می کند.

سوالات متداول

آیا برای شکایت از پزشک داشتن وکیل جرایم پزشکی اجبار است؟

پاسخ این سوال خیر است و هرکس که بخواهد می تواند خودش بدون کمک گرفتن از وکیل، کارهای شکایت را پیگیری می کند اما توصیه می شود با توجه به علم و تسلط وکیل به مراحل مختلف شکایت و نتیجه گیری از آن حتما از یک وکیل خوب کمک بگیرید.

در طرح شکایت از پزشک به چند وکیل نیاز است؟

در هر پرونده دو وکیل جرایم پزشکی که در این زمینه تخصص دارند به شما کمک خواهند کرد.

ثبت وکالت برای ایرانیان خارج از کشور چگونه انجام می شود؟

این کار را می توانید از طریق دو سامانه به نام های سامانه سینا و سامانه میخک انجام دهید.

در چه صورت می توان از پزشک شکایت نمود؟

در صورتی که پزشک به صورت عمدی جرمی را مرتکب شده باشد و یا در انجام وظایف خود سهل انگاری کرده باشد می توانید با کمک گرفتن از وکیل جرایم پزشکی شکایت کنید. این شکایت باید به محض نشان دادن عارضه ناشی از درمان توسط پزشک انجام شود.

سخن پایانی

با توجه به پرونده های پزشکی به تعداد زیاد در کشور، وکالت در شاخه جرایم پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما سعی کردیم در این مقاله شما را با زوایای مختلف کمک گرفتن از وکیل جرایم پزشکی آشنا کنیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل و جرم توسط پزشک معالج خود بتوانید به موقع و به درست ترین روش اقدام نمایید تا متضرر نشوید.

در رابطه با این سوال نمی توان جواب دقیقی داد چرا که هزینه مشاوره و حق الوکاله بسته به سختی پرونده  کاملا متفاوت است پس از تماس با مشاوران با از میزان دقیق آن مطلع شوید ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰

پاسخ بله است. حتی در صورت امضای رضایت نامه، بیمار می تواند با اثبات اهمال کاری پزشک از او شکایت کند و در صورت صدور رای، پزشک موظف به پرداخت دیه خواهد بود.

به طور متوسط روند رسیدگی به پرونده های جرایم پزشکی از ۶ ماه تا دو سال طول خواهد کشید و این مدت در تمام دنیا متداول است. در ایران به طور متوسط ۱۶ ماه طول خواهد کشید. در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید سوالاتتان را از وکیل جرایم پزشکی  نیز بپرسید.۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «وکیل جرایم پزشکی در تهران»

    1. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام،خیر باید درمان انجام شود، صورتی که ساکن تهران هستید و به وکیل برای پرونده جرایم پزشکی نیاز دارید میتوانید با همکاران ما در گروه وکلای مرکز تماس حاصل کنیدتا شما در پرونده های مربوط به جرایم پزشکی یاری کنند. ۰۹۱۲۱۱۸۱۶۲۰ *** ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۴۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری