طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد

فهرست مطالب

یکی از شایع‌ترین موارد طلاق به مشکلات جنسی زوجین مربوط می‌شود چرا که مطابق با تحقیقات انجام شده یکی از مشکلات اصلی طلاق، مسائل جنسی شناخته شده است بر همین اساس لازم است که زن و شوهر قبل از ازدواج در ارتباط با مسائل جنسی اطلاعاتی را کسب کنند تا زندگی مشترک خود را بدور از مشکل و اختلافی سپری نمایند.

در سال‌های اخیر در رابطه با ناتوانی جنسی از طرف خانم‌ها پرونده‌های زیادی تشکیل شده است که منجر به طلاق شده‌اند چرا که مرد و زن می‌خواهند در طول زندگی یک‌سری از نیازهای جنسی خود را تأمین نمایند که اگر در این میان یکی از زوجین مشکلی داشته باشد و نتواند نیاز دیگری را رفع کند با اختلافاتی روبرو می‌شوند.

حال ممکن است ناتوانی جنسی از طرف مرد باشد که در این صورت زن می‌تواند با در دست‌داشتن دلایل قانونی از طریق دادگاه اقدام کرده و درخواست طلاق دهد.

به طور کلی طلاق از طرفین زوجین به دلیل ناتوانی جنسی برای مراجع قضایی قابل قبول است و اگر زوجه بتواند آن را ثابت کند به‌راحتی می‌تواند از همسر خود جدا شود.

برای اینکه با موضوع طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد بیشتر آشنا شوید با ما تا پایان همراه باشید.

با چه دلایلی زوجه می‌تواند از همسر خود به دلیل ناتوانی جنسی طلاق بگیرد؟

اگر آقایان مشکل جنسی داشته باشند و باعث نارضایتی خانم‌ها شوند احتمالأ با بحث طلاق روبرو می‌شوند چرا که زوجه می‌خواهد با مرد خود رابطه برقرار کند اما وی یا مشکل جنسی دارد یا نمی‌تواند نیازش را به طور کامل تأمین کند.

وقتی زوجه با چنین مسئله‌ای روبرو می‌شود برای طلاق اقدام می‌کند. دادگاه‌های خانواده طلاق را به دلیل ناتوانی جنسی مرد مورد بررسی قرار داده و رسیدگی می‌کند اما باید در این زمینه ادله محکم پسند، موجه و منطقی از طرف زوجه ارائه شود.

چنانچه زوجه چنین دادخواستی دهد که زوج ناتوانی جنسی دارد داگاه را متقاعد به حکم طلاق خواهد کرد. بنابراین زوجه باید در محضر قاضی چنین وضعی را اذیت‌کننده توصیف کرده که موجبات رنجش وی را فراهم آورده است یا به عبارتی دیگر زن به دلیل اینکه نمی‌تواند با مرد خود رابطه برقرار کند زندگی برایش دشوار شده است.

پس صریحأ باید اعلام کند که طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد را انتخاب کرده است. در این زمینه زوجه باید مشکلات جنسی زوج را به بحث عسر و حرج مرتبط کند چرا که برای طلاق ادله محکمه پسند عسر و حرج است.

طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد چه شرایطی را شامل می‌شود؟

  • مصادق ناتوانی جنسی از طرف زن اثبات شود. زوجه می‌تواند از دادگاه درخواست ارجاع مرد به پزشکی قانونی داشته باشد تا توسط پزشکان متخصص بررسی‌های لازم انجام شود.
  • همچنین باید زوجه با پرداخت هزینه‌های طلاق و داشتن مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق به دلیل عنن، خصا یا سایر مصادیق ناتوانی جنسی، دادخواست طلاق نماید.

مهریه زن در طلاق از طرف زوجه چگونه است؟

بحث مهریه زن فقط مربوط به دوران طلاق نیست چرا که زن در هر زمانی می‌تواند مهریه خود را مطالبه نماید. بنابراین هر نوع طلاقی خصوصأ طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد سبب نمی‌شود تا زن از حق و حقوق خود یا همان مهریه محروم شود. چنانچه زن قصد دارد مهریه خود را مطالبه نماید باید از طریق اجراییه ثبت اقدام کند. بهتر است در این زمینه از مشاوران حقوقی با تجربه یا وکیل طلاق درخواست کمک نمایید تا شما را به خوبی و در مسیر درست مطابق با قوانین راهنمایی کنند.

ناتوانی جنسی مرد برای طلاق چگونه باید اثبات شود؟

زمینه‌ساز اختلافات با همسر به طور معمول مشکلات جنسی مرد هستند که در نهایت به دادخواست طلاق و  جدایی منجر می‌شود. گاهی مشکلات جنسی مرد قابل درمان هستند بنابراین در ابتدا باید اقدامات لازم در جهت درمان صورت بگیرد.

حال اگر زن به دلیل ناتوانی جنسی متقاضی طلاق است باید آن را ثابت کند تا دادگاه به چنین درخواستی رسیدگی کند. زوجه باید اعلام کند که تحمل زندگی برایش غیر ممکن است با دیگر نمی‌تواند با چنین شرایطی زندگی را ادامه دهد چرا که امکان برقراری رابطه زوجیت وجود ندارد.

اما زن باید از طریق آزمایشات پزشکی چنین مسئله‌ای را ثابت کند تا بتواند دادخواست طلاق دهد. همچنین مرد باید در دادگاه اعلام کند که ناتوانی جنسی دارد و هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده است.

برای طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد باید چه مراحلی را سپری کرد؟

همانگونه که برای طلاق به دلیل خیانت باید مراحلی را طی کرد برای طلاق به دلیل عنن، خصا و سایر مصادیق ناتوانی جنسی نیز باید مراحلی را پشت سر گذاشت که به شرح زیر هستند:

  • ابتدا باید دادخواست صدور حکم طلاق تنظیم شود.
  • حساب کاربری در سامانه ثنا تشکیل شود با به دفاتر خدمات قضایی به صورت حضوری مراجعه شود یا از طریق آدرس اینترنتی adliran.ir اقدامات لازم انجام شود.
  • برای ثبت دادخواست حکم طلاق مدارک لازم نظیر: عقدنامه و مدارک هویتی تهیه گردند.
  • به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به منظور ارائه متن دادخواست و مدارک لازم مراجعه شود تا ثبت و ارسال آن‌ها به دادگاه صالح صورت گیرد.
  • در جلسات رسیدگی به دادخواست صدور حکم طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد، حضور به عمل آید.
  • پس از اینکه حکم طلاق از طرف دادگاه قطعی شد برای ثبت و جاری شدن صیغه طلاق باید همراه با شاهدین طلاق، به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرد.

نکته: زمانی که حکم طلاق از طرف دادگاه صادر می‌شود زوجه به مدت ۶ ماه بعد از صدور نهایی مهلت دارد تا با مدارک لازم، شناسنامه و ۳ نفر شاهد به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به منظور ثبت و جاری شدن صیغه طلاق مراجعه کند.

مدت زمان طلاق از طرف زن

بسته به عوامل مختلفی زمان طلاق مشخص می‌شود اما اینکه بازه زمانی مشخصی تعیین شود امکان‌پذیر نیست چرا که مطرح شدن طلاق از طرف زن بوده و باید برای دادگاه دلایل قانونی ارائه گردد تا درخواستش پذیرش شود.

به طور کلی گذر از مراحلی نظیر: جلسات مشاوره، ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف، اثبات دلایل طلاق، باید انجام شوند تا حکم طلاق صادر شود در غیر این صورت صدور حکم طلاق امکان‌پذیر نخواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری